
Positive Learning
Det negativa sköter sig självt medan det goda behöver grabbas med bägge händerna. Det gagnar alla att kompetens och färdigheter uppmärksammas, men särskilt dem som stöter på svårigheter under sin lärstig. Positives viktigaste uppgift är att hjälpa alla pedagoger att identifiera barns och ungas styrkor och bygga upp undervisningen och lärandet utifrån dem.

Positive Learning
Det negativa sköter sig självt medan det goda behöver grabbas med bägge händerna. Det gagnar alla att kompetens och färdigheter uppmärksammas, men särskilt dem som stöter på svårigheter under sin lärstig. Positives viktigaste uppgift är att hjälpa alla pedagoger att identifiera barns och ungas styrkor och bygga upp undervisningen och lärandet utifrån dem.
Produkter


SE DET GODA! PÅ INTERNET
Studiematerial, timplaner, lärarhandledningar och verktyget Se det goda! för att lära ut styrkor och dokumentera prov på kompetens.
Kommande utbildningar
Kommande utbildningar

Se det goda! också i utmanande beteende
Möjligheterna med positiv pedagogik som stöd för beteende och lärande.
Stöd för självreglering genom det positiva identifering och reducering av stress.
AIKATAULU
ke 13.1, 20.1 ja 27.1.2021
klo 18-20

Se det goda! också i utmanande beteende
Möjligheterna med positiv pedagogik som stöd för beteende och lärande.
Stöd för självreglering genom det positiva identifering och reducering av stress.
AIKATAULU
to 4.2 ja 11.2.2021
klo 18-20
Meillä Meilahden ala-asteen koulussa olemme erityisopejen ja kuraattorin yhteistyönä järjestäneet oppilaille mahdollisuuden harjoitella luonteenvahvuuksien tunnistamista ja käyttöönottoa "Vahvuusryhmän" oppituntijaksoilla. Vahvuusryhmiin on kulloinkin kutsuttu sellaisia oppilaitamme, joiden olemme yhdessä arvioineet erityisesti tässä vaiheessa koulupolkuaan hyötyvän näiden taitojen vahvistamisesta. Tavoitteenamme on ollut toiminnallisten harjoitusten myötä vahvistaa lapsen käsitystä itsestään sosiaalisena toimijana, vahvistaa tunne- ja ryhmätyötaitoja sekä ohjata huomiota onnistumisiin. Pienimpien oppilaiden kohdalla ryhmätoiminta toimii koululaiseksi kasvun ja kouluyhteisöömme sopeutumisen tukena ja kaikista isompien oppilaiden kohdalla se voi puolestaan jo ennakoivasti valmistaa yläkoulusiirtymään. Vahvuusryhmissä tärkeää on iloinen tekemisen meininki, vahvuusoivallukset ja niiden siirtäminen omaan arkeen sekä tietenkin viimeisen kerran vahvuusjuhlat kakun ja mehun äärellä!
Helmi Betancourt and Anna-Maria Vuohelainen,Laaja-alaiset erityisopettajat, Meilahden ala-asteen koulu